• References & customer testimonials

    Experience and innovative spirit

Our references & customer testimonials

In the course of time we were allowed to realize great projects for many well-known customers, here you can see an excerpt. In any case, if you choose us and entrust us with your project, you will be in the best of company!

Customer testimonials

What our customers think about us

Es ist bewundernswert wie konzentriert und zielorientiert Sie die Gesamtprojektleitung und Durchführung zu unserem Kundenkartenprogramm umsetzen. Einfach Klasse, wie Sie selbst für eiligste Anforderungswechsel pragmatische Lösungen in Ruhe entwickeln.
Frau Dr. Jagenberg - Director Marketing & Online Sales, Hallhuber GmbH
Vielen Dank, PRODATA. Ich bin begeistert über die schnelle und professionelle Umsetzung unseres Kundenbindungssystems.
Ralf Hartmann - Projektmanager Loyalty, August Brötje GmbH
PRODATA hat uns bei der Implementierung eines internationalen Partner Programms sehr gut unterstützt.
Peter Dünzelmann - Projektleitung int. Loyalty Systeme, Bosch Thermotechnik
Es gibt viele Gründe warum wir uns für PRODATA entschieden haben. Unter anderem wegen der großen Expertise und den kreativen Ideen. PRODATA hat uns mit seiner kompetenten Arbeit überzeugt!
Hauke Böckmann - Vertrieb und Vermarktungsmanagement, 1. FC Köln GmbH & Co. KGaA
Bei der Entwicklung eines Strategiekonzepts für Kundenbindung war uns bei der Partnerwahl neben der langjährigen Expertise vor allem die kompetente Beratung sehr wichtig. All diese Aspekte werden von Prodata in hohem Maße erfüllt. Wir freuen uns auf die nächsten Schritte der Zusammenarbeit.
Kim Schiefer - Leiter Strategische Geschäftsentwicklung Digital
Mit PRODATA haben wir eine wunschgenaue Umsetzung und damit eine tolle Software erhalten! Wir sparen richtig Geld damit!
Dr. Stefan Kaiser - IT Projektmanagement, Kabel Deutschland GmbH
Wir haben uns bei der Einführung unseres neuen Kundenbindungssysteme für PRODATA entschieden vor allem aufgrund der innovativen Konzepte und der maßgeschneiderten IT Umgebung.
A. Schömig - Geschäftsführung, Derpart GmbH
Für den Aufbau und Betrieb eines Portals zum Zweck der Vertriebs-, Handelssteuerung und Kundenbindung haben wir mit PRODATA einen kompetenten und starken Full Service Partner gefunden, der uns tatkräftig und mit kreativen Konzepten unterstützt. Planung, Konzeption und Umsetzung verliefen zu unserer vollsten Zufriedenheit und freuen uns auf die weitere Zusammenarbeit.
Sebastian Rettke - Marketingleitung, Baumit GmbH
Mit PRODATA haben wir einen zuverlässigen Partner gefunden, der uns in allen Fragen rund um unsere Direktmarketingprozesse kompetent beraten hat. Alle notwendigen Prozesse wurden von PRODATA schnell und flexibel entwickelt und umgesetzt. Alnatura ist von der Kompetenz und Leistungsfähigkeit der PRODATA Datenbanken und Informationssysteme GmbH überzeugt und bedankt sich für die erfolgreiche Zusammenarbeit.
Eva Liebelt - Leiterin Filialkommunikation, Alnatura Produktions- u. Handels GmbH
Im Bereich des Dialogmarketings hat sich PRODATA zu einem wichtigen und nachhaltigen Partner für uns entwickelt. Mit PRODATA haben wir einen Partner gefunden, der alle notwendigen Prozesse an unsere Bedürfnisse flexibel ausgerichtet und umgesetzt hat. Wir sind mit den intelligenten Lösungen, insbesondere der Verarbeitung der Daten durch PRODATA sehr zufrieden und bauen auch zukünftig auf eine erfolgreiche Zusammenarbeit.
Annabelle Hoeps - Project Manager Marketing/e-commerce, billiger.de
Wir sind sehr zufrieden mit den Leistungen von Prodata. Für Herausforderungen werden sehr schnell Lösungen gefunden und umgesetzt. Die Betreuung durch die Projektmanager ist hervorragend und wir fühlen uns zu jeder Zeit sehr gut aufgehoben.
Tobias Erber - Marketing, Modepark Röther
Wir arbeiten inzwischen seit 10 Jahren mit PRODATA erfolgreich zusammen und haben immer gute und schnelle Lösungen auf alle Änderungen und Anpassungen im Verlauf der Zeit gefunden.
Ira Muffler - Koordinatorin Servicequalität, Best Western Hotels Deutschland
Wir haben PRODATA schon wiederholt beauftragt und sind daher schon länger in Kontakt. Die Ergebnisse sind immer sehr gut!
Clemens Klein - Database-Management, Verlag Herder GmbH
Wir sind mit PRODATA sehr zufrieden. Unser Auftrag wurde schnell, sehr schnell ausgeführt!
Sandro Renk - ITS Infrastruktur-Management, SBK Siemens-Betriebskrankenkasse
Wir können stolz auf eine langjährige und erfolgreiche Zusammenarbeit mit PRODATA blicken. Die Auftragsabwicklung war immer schnell und unkompliziert und zu unserer größten Zufriedenheit.
Herr Knoch - Senior CRM Manager, Immobilien Scout GmbH
Wir schätzen Sie und Ihre Arbeit sehr!
Harald M. - Managing Director, größter dt. Kundenclub
Die Zusammenarbeit mit PRODATA ist einwandfrei. Die Projektmanager sind sehr aufmerksam und finden auf alles eine brauchbare Antwort.
Thomas Weiß - Teamleiter Arbeitgeberservice, VBL Versorgungsanstalt des Bundes und der Länder
Die Verarbeitung der Daten durch PRODATA erleichtert uns sehr die Arbeit. Es wird immer das Beste herausgeholt.
Gerda Schmider - Marketing, TRUMPF Grüsch AG
Wir sind insgesamt mit PRODATA sehr zufrieden. Die Datenqualität ist sehr gut und die Bearbeitung geht sehr zügig.
Benjamin Knebel - Vertriebscontrolling, Medienhaus Lensing Verlag Lensing-Wolff GmbH & Co. KG
Es wurde alles sehr sauber bearbeitet. Auch die Geschwindigkeit hat das Swatch Team überzeugt.
Walter Küpfer - Assistant Swatch Retail, Swatch AG
PRODATA hat die Auswertungsprojekte zur vollsten Zufriedenheit, sowohl für uns als auch unseren Kunden ausgeführt.
Armin Grötsch - Prokurist, Prisma Direkt GmbH
Zur gemeinsamen Zusammenarbeit möchte ich anmerken, dass alles wirklich reibungslos funktioniert hat. Vielen Dank dafür! Wir sind mit dem Ergebnis sehr zufrieden.
Beate Schneider - Leitung Kundenservice, ERGO Lebensversicherung
Wir haben PRODATA schon des Öfteren beauftragt. Wir sind mit dem Ablauf immer sehr zufrieden. Die Bearbeitung geht zügig und die Qualität der Arbeit ist immer sehr gut.
Jeanine von Lacroix - Vertrieb und Vermarktungsmanagement, SOS-Kinderdörfer weltweit
Mit PRODATA klappt die Auftragsdurchführung immer hervorragend, die Datenqualität ist sehr gut. Wir sind rund um zufrieden.
Tom Weiss - Leiter Marketing-Datacenter, Schweizer Milchproduzenten SMP
Mit der Kommunikation waren wir besonders zufrieden, auch wurden wir kompetent betreut und beraten. In Zukunft können wir uns auch durchaus weitere Projekte mit PRODATA vorstellen.
Astrid Köppe - Leiterin Marketing, Sinziger Mineralbrunnen GmbH
Aufgrund einer Empfehlung, haben wir uns für PRODATA entschieden. Wir haben unsere Entscheidung nicht bereut – die Beratung ist sehr gut und die Aufträge werden innerhalb der Zeitplanung eingehalten. Ich kann PRODATA sofort und ohne Einschränkungen weiterempfehlen.
Bernd Hummel - Leiter Kundenservice, Gemeinschaftswerk der Evangelischen Publizistik GmbH
Die Bearbeitung unseres Auftrages erfolgte schnell und im kurzen Zeitraum.
Frau Kleine-Kalmer - Leiterin Marketing, JP|Kom GmbH
Die Fa. PRODATA hat eine ausgezeichnete, termingerechte und äußerst freundliche Dienstleistung erbracht. Der Kunde steht hier im Vordergrund.
Marc Mehnert - Leiter Kundenservice, Mammographie Screening
Mit Ihrem geschätzten Unternehmen stehen wir seit 1999 in angenehmer Geschäftsbeziehung. Die PRODATA Datenbanken und Informationssysteme GmbH hat sich hierbei als leistungsfähiger und kompetenter Partner erwiesen. Wir haben hohes Vertrauen und erwarten auch in Zukunft eine erfolgreiche Zusammenarbeit.
Klaus Danner - Leiter Kundenkommunikation, Festool GmbH
Für Ihr Engagement und Ihre Unterstützung bei unserem Vorhaben möchten wir Ihnen, auch im Namen des Vorstandes, sehr herzlich danken.
Ursula Cüppers-Böhle - Mitglied der Geschäftsführung, Deutscher Verband für Physiotherapie (ZVK) e.V.
Die gelieferte Datenqualität ist sehr gut. Wir schätzen die Arbeit von PRODATA und freuen uns auf eine weitere erfolgreiche Zusammenarbeit.
Jan Woelcke - Inhaber und Geschäftsführer, BLITZEN GmbH & Co. KG
Gerne bestätigen wir unsere erfolgreiche Zusammenarbeit. Mit der Durchführung unserer Projekte sind wir vollkommen zufrieden, weshalb wir auch künftig auf PRODATA vertrauen.
Jennifer Stegmaier - Marketing, Müller Ltd. & Co. KG
Wir freuen uns auf die weitere Zusammenarbeit und können die PRODATA GmbH gerne uneingeschränkt weiterempfehlen.
Caroline Paschvoß - Manager Research, Air Berlin
Mit PRODATA haben wir genau den richtigen Dienstleister gefunden. Wir profitieren von intelligenten Lösungen, mit denen wir nachhaltig sehr zufrieden sind.
Dipl.-Psych. Dr. phil. Thomas Kornbichler - Geschäftsführer und Inhaber, POLEA
Bei der Entscheidung für PRODATA war uns die Erfahrung im Bereich der Konzeption und Programmierung internetbasierter Softwarelösungen besonders wichtig.
Martin S. - Kundenservice-Leiter, größtes dt. Bonusprogramm
Alle Projekte werden von fachlich kompetenten Mitarbeitern ausgeführt, die alle stets konstruktive Vorschläge haben. Wir haben uns zu jeder Zeit sehr gut aufgehoben gefühlt.
Dominik Leibold - Leiter Customer Care, L’Oréal
Die erstellte Software von PRODATA unterstützt uns sehr gut im täglichen Umgang mit unseren Kunden. Wir sind von der Leistungsfähigkeit von PRODATA überzeugt.
Giovanni Vigorito - Marketing Manager, Fiat Chrysler Group

References by industry

Loyalty management? Isn’t that something for consumers? We have been hearing these or similar statements again and again for many years. However, we are convinced that there is no better way in B2B than to retain your business partners in the long term through a loyalty program.

Loyalty is about understanding behaviors that lead to engagement and rewards and help reduce churn. Retaining business partners and thanking them for their loyalty costs only a fraction and has a more lasting effect than short-term measures to acquire new customers. The goal is for your business partner to see clear benefits for themselves via the price-performance ratio.

As a B2B company, we understand your challenges and can apply our expertise across industries. We will work with you to develop a creative, hard-to-replicate program that is a clear differentiator for your company.

Bayer BayerAkzo NobelBuderusMercedes BenzJunkersVolkswagenMichelinBrötje Bosch FestoolLanciaNEFITPfleidererSHKRotoBaumit

Scandals, pandemics, the mobility revolution – the automotive industry is under enormous pressure. It had been hoped that the situation would ease and that it would be possible to match old sales records, but automakers are still in a bind.

Manufacturers and retailers are now challenged to win back trust. They need to create innovative ways to re-engage consumers.

We are the right partner for this. We are always finding new ways to appeal to and inspire your customers. Together with you, we develop a concept that perfectly fits your requirements. The goal here? We want to make you more relevant to your target group with the help of added value, appreciation and targeted approaches, thus promoting loyalty to your brand.

Mercedes BenzAlfa RomeoPneuhageAgipPirelli AralAudiMichelinVolkswagenToyota

Deserted pedestrian zones and vacancies, what digitalization and online retailing have started has accelerated the corona pandemic.

Mere discount battles no longer attract customers from behind the stove, and online stores are a dime a dozen. Retailers must come up with new strategies to create interfaces between the online world and the personal shopping experience. The goal must be to appeal to the customer in a way that creates an emotional connection that focuses on you as a brand.

We have experience working with retailers of all sizes in all industries both in-store and online. We help you identify your most valuable customers and increase revenue through loyalty management, measurable retention strategies, unique incentives and relevant communications. Whether bonus program, loyalty app or wallet solutions for customer cards – we will find the optimal solution for you.

TchiboLeifheitdmAlnaturaHallhuberMüllerFeeding bowlCharles VögelevitraSinzingerBauhausYves RocherSwatchbofrostWeb.comCheaper.comXforeWikimedia GermanyScout 24Immo Scout 24Immonet.comRodenstockeuronicssig salesAmeckeGörtzWine WolfRedBull Media Housemy family & meMasterFoodsBritish American TobaccoGlobeswissmilk

The fashion and lifestyle industry is facing major challenges. Due to sometimes low margins, the fast fashion brands and the change in retail landscapes, your brand needs loyal fans. Advocates who not only love your products, but carry the entire vision of your brand.

To address your target group we find the right ways. Thus, your brand always remains modern and relevant. They capture and convert consumers not just into one-time or two-time buyers, but into loyal fans. Together, we can improve the user experience and transform your company’s image. We implement dynamic tools and solutions, generate a customer journey across all channels (e.g. at POS, via app or social media, etc.) and with the help of a wide variety of tools (games, mobile devices, and many more).

We will help you identify your most valuable customers and strengthen loyalty through loyalty management, measurable retention strategies, unique incentives and relevant communications. The result? Through loyalty management and intelligent customer retention strategies, you reduce the churn rate. With the help of relevant communication, you strengthen the bond and create loyal fans. We will help you to create your own fan club!

Röther fashion parkValue RetailBon PrixHallhuberDeichmannAppelrath CüpperErnsting's FamilyCharles VögelePimkie DefShopLloyd GermanyXfore GolfwearGörtzRunners PointNKDAdidas

The changes in retail landscapes and consumer behavior are already being felt by many travel marketers. The comparability of prices, hotels and tour operators is easier than ever. While the “points as rewards” loyalty paradigm still prevails in the industry, we are designing loyalty strategies that challenge this model.

We work with you to develop an approach that focuses on driving loyalty through the delivery of recognition, personalized services, value-adds, unique experiences, and targeted data-driven offers. We integrate the wealth of travel data into your loyalty offering, creating significant benefits in terms of both customer perception and revenue.

More than ever, travel marketers can maximize their ancillary revenue by offering targeted, sponsored offers to their customers. Use the information gained from your loyalty program and optimize the point of contact between you and your customers.

airberlinBest Western DERPARTEuropa ParkTheTour

According to a recent Gallup survey of retail customers of credit institutions, trust in financial institutions is still very low compared to the level before the 2008 financial crisis. However, despite significant headwinds, the financial services industry has tremendous opportunities. With the latest trends and technological advances, we offer even more ways to customize loyalty and retention to create a holistic, emotional relationship.

We create more than just customer loyalty programs. Our conception, technology and creative executions are designed to build deep client relationships. This forms the basis for higher customer lifetime value. They gain insight into customer behavior and bring back the relationship that the banking world has sorely missed. Back to a time when people valued and trusted their bank. The bank she knew by name.

People's BankCiti BankCommerzbankErnst & YoungPostbankDresdner BankR+VWittgenstein Savings BankTargo BankUnion InvestmentHDIFiduciaGothaerDekraAxaBarmerErgoAOKAllianceBisnodeGerman ring

Less emotional, difficult to emotionalize – create added value, B2B as well

BrötjeSata FestoolStoropackBASFSHKFestoBoschAralSiemensBDF BeiersdorfRocheBayer BayerTrumpabbviee onEWERWEFineRotoBaumit

Trust, little emotional, make personal access possible

Bayer BayerBASFabbvieMETASYSBDF BeiersdorfBerlin Chemistry MenariniNaturwohl PharmaHandleAralRocheORIFARMKARGERPharmamatchingMammography Screening ProgramWELEDAAnthroposophic medicine

Print is dead

Rhenish PostRTL KLUBaxel springerBadische NewspaperBurdaDirectWeltbildGABLERNDR mediaReader's DigestTimeLifeMotor Press StuttgartHandelsblatt Publishing Group

Interchangeability, foreign competition, price war

SiemensvodafoneFiduciaEWETelecomNintendocable bw

Despite our diverse references, your industry was not among them? Don’t worry, thanks to our many years of experience, we will also find the perfect solution for you and can advise you precisely. Don’t be shy and contact us, because we are the expert in the field of loyalty solutions and look forward to any new challenge!

Office GoldStuttgart trade fairCity Karlsruhe1 FCKBest WesternCity of CologneKieser Training1. FC CologneAction Germany helpsFederal Ministry of Education and ResearchSOS CHILDREN'S VILLAGEarvato BERTELSMANNEPPLIGEZ.Akzo NobelkoelnmesseDNHKSaxon state parliamentEuropa ParkCoca ColaMarsL'OREALDr. OetkerCesarwhiskasTwix

Over 30 years of experience – we know how it works!

We are specialists in all aspects of customer loyalty and know what matters. Our goal is to develop a customized customer loyalty program for you which fully exploits the economic potential and at the same time offers the decisive added value for your customer.

Trust in a multitude of successfully implemented projects and let our satisfied customers convince you. You are in good hands with us.

Contact us now without obligation

Thorsten Heftrich
Sales Manager & Managing Partner
vertrieb@prodata.de
0721 / 98171 111